Australialaisnäyttelijä kuoli peptidi-injektioiden jälkeen – maan ensimmäinen laatuaan
Australialainen näyttelijä ja taistelulajien taitaja Richard Norton on kuollut ei-hyväksyttyjen peptidien injektoinnin seurauksena. 75-vuotias Norton menehtyi Melbournen Alfredin sairaalassa 30. maaliskuuta 2025 saatuaan sydänpysähdyksen, jonka uskotaan olevan Australian ensimmäinen vahvistettu kuolemantapaus ei-hyväksyttyjen peptidien käytön seurauksena. Kuolinsyytutkija David Ryan antoi raporttinsa keskiviikkona 28. lokakuuta 2026. Hänen mukaansa Nortonin kuolema oli seurausta CJC1295- ja Ipamorelin-peptidien käytöstä. Norton oli ottanut lääkkeitä enemmän kuin hänelle oli määrätty – jopa kaksinkertaisen annoksen. Peptidit oli määrännyt lääkäri, ja ne oli valmistettu apteekissa, mutta niitä ei ollut hyväksytty Australian lääkeviranomaisen (TGA) toimesta. Tutkinnassa todettiin, että Norton sai injektiosta anafylaktisen reaktion, joka johti sydänpysähdykseen. Hänellä oli myös astma ja hypertrofinen kardiomyopatia, jotka saattoivat vaikuttaa tapahtumien kulkuun. Norton oli ...